Sborník textů, které se věnují vzniku fenoménu filmové pohádky Tři oříšky pro Popelku. Jednotlivé statě analyzují filmový styl a vyprávění, přibližují okolnosti vzniku projektu, mapují kulturní a politické souvislosti mezinárodní koprodukce a sledují rovněž postupné vytváření kultovního statusu snímku u zahraničního publika a proměny distribuce filmu v kinech a televizi v Československu a Norsku. Studie dávají dohromady komplexní obraz příčin, na jejichž základě Tři oříšky pro Popelku nabyly popularity hned v několika zemích s odlišnými tradicemi i kulturou. /NFA/
Filmovou pohádku Tři oříšky pro Popelku natočil Václav Vorlíček v roce 1973 podle scénáře Františka Pavlíčka. Pro vznik a následné osudy tohoto filmu jsou charakteristické především tři rysy: natáčel se v prvních letech normalizace v koprodukci s východoněmeckým studiem DEFA; už v době uvedení byl pozitivně přijat diváky i filmovou kritikou a úspěšně prodáván do zahraničí; jeho popularita během následujících desetiletí neklesala, film naopak získával v některých zemích kultovní status. Tyto specifické rysy určují témata, kterým se věnují autoři předkládaných textů: vznik filmového projektu a na počátku normalizace; kulturní a politické souvislosti mezinárodní koprodukce; analýza filmového stylu a vyprávění; proměna distribuce filmu v kinech a televizi v Československu a Norsku; postupné vytváření kultovní poezie filmu u norského a německého publika; analýza kritického diskursu v československém normalizačním tisku. Studie skládají dohromady komplexní obraz příčin toho, že se Tři oříšky pro Popelku staly nejoblíbenějším vánočním snímkem hned v několika různých zemích s odlišnými tradicemi a kulturou. /obal knihy/
Obsahuje rejstřík: jmenný a filmový
145 x 202 x 17 mm; 0,400 kg
vazba: bez přebalu, lepená, měkká, matná, V2; 252 stran; LWC
01. vydání, 2016